La Fira dels Matiners va néixer l’any 2012 amb la voluntat de recuperar i donar a conèixer una part de la història d’Avinyó: la victòria dels carlins contra les tropes d’Isabel II, l’any 1848, durant la Guerra dels Matiners (1846-1849) i la Torre dels Soldats, torre militar de comunicacions construïda en el context de la mateixa guerra, és a dir, els fets estan emmarcats en l’anomenat Combat d’Avinyó (1848), que va tenir com a protagonistes les tropes carlines del general Rafael Tristany i les forces Isabelines comandades pel Brigadier Manzano. 

Representacions teatrals, danses i balls tradicionals, mercat de productes locals, visites i guiades i moltes altres activitats t’esperen a la Fira dels Matiners d’Avinyó! 

Per a més informació, visiteu el web www.matiners.cat

Et recomanem

Els distintius de qualitat del Bages

Punt d'informació turísticaEstrella MichelinCarta Eureopa de Turisme Sostenible (CETS)Restaurants de les 4 temporades gastronòmiques del BagesEl Rebost del BagesDO Pla de BagesGeoparc de la Catalunya CentralBiosphere

Els camins del Bages

Parc de la Sèquia3 montsCamí de Sant JaumeCamí OlibaCamí Ignasià