El Rebost del Bages, amb la col·laboració de la Fundació Alícia i l’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages, organitza un Instagram Live per presentar la guia de l’albergínia blanca del Bages
El directe es realitzarà el proper 23 d’octubre des dels perfils d’Instagram de @bagesturisme, @fundacioalicia i @ajuntamentsantfruitos
El Rebost del Bages presentarà el proper divendres 23 d’octubre la nova guia de producte singular de la comarca, la guia de l’albergínia blanca del Bages. La presentació es farà en format digital, amb un Instagram Live simultani als perfils de Bages Turisme, de la Fundació Alícia i de l’Ajuntament de Sant Fruitós, el proper divendres 23 d’octubre, a les 19h.
El dinamitzador de l’acte serà Marc Puig-Pey, responsable de cuina de la Fundació Alícia, qui ha estat l’entitat encarregada del desenvolupament dels continguts de la guia. Hi intervindran també el conseller de Turisme del Consell Comarcal, Agustí Comas, i l’alcaldessa de Sant Fruitós de Bages, Àdria Mazcuñán. Sant Fruitós de Bages ja va liderar, durant el 2018 i el 2019, una estratègia de posicionament i desenvolupament local protagonitzada per l’albergínia blanca.
Durant la presentació, repasarem com són les albergínies blanques, a través de la seva història i procedència, les seves característiques i singularitats gastronòmiques, de salut, etc. També es repasarà el receptari configurat per la guia, el qual ha estat conformat per les aportacions de bars i restaurants de la comarca, i per últim es mostraran algunes combinacions culinàries tant de les albergínies blanques com de la resta de cistella del territori amb els vins DO Pla de Bages. Aquest apartat ha estat una novetat dins d’aquesta nova guia de productes singulars del Bages, i ha estat possible gràcies a una col·laboració amb la DO Pla de Bages.
El projecte Rebost del Bages ve treballant en les guies de producte singular des de 2017 amb la guia dels tomàquets del Bages. L’any 2019 es va configurar també la guia del Mató de Montserrat. La consecució d’aquesta i altres línies de trebal relacionades amb la valorització del producte local són possibles gràcies a la col·laboració de la Diputació de Barcelona, tant de la Xarxa productes de la terra com la gerència de Turisme.