El 3 de juliol de 2012 en el Consell d’Alcaldes del Consell Comarcal del Bages es va parlar per primera vegada de crear un ens comarcal de turisme. A partir d’aquí es va fer un llarg camí, de nombroses reunions i documents de treball perquè Bages Turisme, l’entitat impulsada pel Consell Comarcal del Bages i coliderada per l’Ajuntament de Manresa per aglutinar i impulsar les iniciatives turístiques a la comarca, fos una realitat.
Bages Turisme; ens jurídic pròpi que va ser constituït formalment el 23 de novembre del 2015. Bages Turisme és doncs una organització especial, integrada dins el Consell Comarcal que té com a finalitat la planificació, la gestió i la promoció del turisme a la comarca. Esta integrada pel Consell Comarcal del Bages i pels ajuntaments i té previst la incorporació d’empreses privades.
Com funciona Bages Turisme?
- 1 Comissió Executiva cada trimestre, sempre en dilluns a les 18.30h al Consell Comarcal. Seguiment de les actuacions realitzades i presa de decisions.
Qui forma part de la CE?: Cardona, Manresa, Monistrol de Montserrat, Mura, Rajadell, Sallent, Sant Fruitós de Bages, Súria, Consell Comarcal del Bages, Bages Impuls.
- 2 Plenaris anuals, un al febrer i un a l’octubre, en dilluns a les 19h. Aprovació pressupost i Pla d’Accions. Seguiment de les actuacions realitzades i presa de decisions.
- Responsable tècnica de l’execució del Pla de Treball de Bages Turisme: Montserrat Selga, cap tècnica de Turisme del Consell Comarcal del Bages.
- Reunions trimestrals i contacte per temàtiques concretes amb els tècnics municipals de turisme/promoció econòmica de tots els municipis (directament amb un representat polític quan no hi ha tècnic de referència). Seguiment i contacte freqüent.